|
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła w Młodojewie
przystąpiła do
III edycji Programu "Szkoła bez przemocy".
NIE JESTEŚMY OBOJĘTNI
NA PRZEMOC
Dzięki
przystąpieniu naszej szkoły do programu "Szkoła
bez przemocy" pracownicy i rodzice baczniejszą
uwagę zwracają na kulturę zachowania uczniów w
szkole i poza nią. Uczniowie zapoznają się z prawami
i obowiązkami w stosunku do innych, wiedzą, że mogą
liczyć na innych. Zawiązują nowe przyjaźnie. Uczą
się wspólnie działać i pokojowo rozwiązywać
problemy.
5 czerwca to
Dzień Szkoły bez Przemocy. Nasza szkoła w tym
dniu promowała przyjaźń i koleżeństwo, dlatego dzień
przebiegał pod hasłem "Klasa to moi przyjaciele."
W dniu tym rozstrzygnięto konkursy na najmilszego
kolegę w poszczególnych klasach oraz na przyjaznego
nauczyciela. Wszystkim nagrodzonym gratulujemy.
Uczniowie
wykonali gazetki klasowe i kwiaty " przyjaźni", na
których
umieścili imiona swoich przyjaciół. Kwiaty zostały
wyeksponowane na szkolnym korytarzu. Dzień zakończył
uścisk przyjaźni uczniów, pracowników i nauczycieli
oraz zaproszonych gości. Dzień ten, już po raz
drugi, stał się kolorowym dniem zabawy i radości.
|

|

|

|

|

|

|
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY |

Szkoła dąży do stworzenia wspólnoty wszystkich
nauczycieli, uczniów, ich rodziców oraz pracowników
niepedagogicznych szkoły, opartej o jasny i
przejrzysty system norm.
|

Wspólnota
szkolna buduje klimat bezpieczeństwa, szacunku,
otwartego dialogu i porozumienia pomiędzy
nauczycielami, pracownikami szkoły, uczniami i
rodzicami. Wszyscy uczestnicy społeczności szkolnej
szanują siebie nawzajem i nie zachowują się wobec
siebie agresywnie.
|

W szkole
działa system przeciwdziałania przemocy, który jasno
określa: obowiązujące normy, procedury działania i
współpracy wszystkich zainteresowanych w zakresie
rozwiązywania konfliktów oraz reagowania wobec
przejawów agresji i przemocy. Jego zasady obowiązują
wszystkich uczestników społeczności szkolnej:
nauczycieli, uczniów, pracowników niepedagogicznych
oraz wszystkie osoby znajdujące się na terenie
szkoły.
|

Szkoła prowadzi regularną diagnozę
problemu przemocy w szkole, a efekty działania
systemu przeciwdziałania przemocy podlegają
monitoringowi oraz ewaluacji.
|

Szkoła reaguje na każdy przejaw agresji i
przemocy oraz zapewnia długofalową, odpowiednią
pomoc zarówno ofiarom, jak i sprawcom przemocy.
|

Szkoła podejmuje działania, by nauczyciele
mieli odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu
rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z
przejawami agresji i przemocy.
|

Szkoła organizuje uczniom regularne
zajęcia profilaktyczne z zakresu umiejętności
psychologicznych i społecznych, oraz radzenia sobie
z agresją i przemocą.
|

Aby przeciwdziałać przemocy szkoła
współpracuje z rodzicami włączając ich do tworzenia
systemu przeciwdziałania przemocy i obejmując
działaniami edukacyjnymi.
|

Szkoła współpracuje ze środowiskiem
pozaszkolnym przy podejmowaniu działań
profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących
agresji przemocy, gdy potrzeby przekraczają
możliwości lub kompetencje szkoły.
|

Szkoła promuje wzorce zachowań oparte na
poszanowaniu godności każdego człowieka.
|
więcej informacji
znajdziesz na stronach
III edycji
Programu
"Szkoła bez przemocy"
|